Wednesday, September 15, 2010

Edisi buat Roti Jala~

untuk malam besday Iskandar tu, aku tolong buat satu benda je : Roti Jala..
ingat sedap gak nk mkn kan time2 ni..ya ampun, pebret aku tuh.. kalau pekena mmg mak mertua lalu seblah pon ak wat dunno..(kalau xnak kene lepuk ngan bakal husband laa*ade bakal ke?=.=")

walaupun haritu dh buat entry sal roti jala..harini nk gak buat lagi..edisi kali ni, aku bagi cara2 nak buat okey!
resepi dy senang je..

450gm tepung gandum
450ml susu segar
450ml air
3# telur
1 camt garam
1/2 camt serbuk kunyit
2 camb margerin(dicairkan)

cara2:

1. ayak kn tepung + garam + serbuk kunyit bagi sebati..
2. buat bentuk bulatan kt tangah2 bekas, masukkan susu + telur + stengah daripada air + setengah daripada margerin cair.
3. kacau semua tu smp sebati..tengah mengacau tu, campurkan lah air dan margerin td smp abis..
4. tapis kan sebatian berikut.tinggalkan sekejap selama 20-30 minit.
5. goreng atas kuali leper..letak margerin sikit je.jgn bg terlebih margerin.nnt xjadi.

Tapi tu lah...hasrat aku nak melantak bebnyak xdapat...:(

ak dapat cekau 3 je..>http://www.emocutez.com

selebihnya kene makan ngan org lain..

aku ase kalau bli kt kedai rm2 5 keping.aku dapat 3keping.bape sen je laa aku spend nk bli roti jala tu :(

xpelah lain kali aku buat lagi :Dhttp://www.emocutez.com


ni sebatian yg dah siap..


taruk dalam acuan ye adik2..


kite....goreng dulu!!!


tadaaaaaa~

No comments: