Saturday, September 25, 2010

journey to the sevens.

mantap.

tu je aku leh ungkap ntuk pjalanan aku harini.

berbekal kan sebijik beg galas berisi laptop, 1 beg kain(go green!) Matta fair yg berisi baju serta bahan assignment, aku gagah kan jua keringat ku ntok ke sek7 mlm itu..

siap pakai seluar hujan; selalu aku malu nk pakai sua ujan sbb besar sgt dan napak cm x ranggi.

serta jaket hujan, aku meredah gerimis yg makin lama makin menjadi heavy.

selepas bulatan pertama, hujan mencengkam muka bumi dengan lebih laju..

hujan yg lebat membuat kn aku terpaksa tolak cermin pendakap topi keledar sbb xnapak jalan.

titik2 percikan sang air mengenai wajahku.

aku masih mampu gagahkan diri.

lantas dtg sebuah lori dari belakang..cuba memotong perjalanan ke bersama halaju 60km/jam itu.

sreetttttttt.....

percikan air dimuka ku di susuli pula dengan serbuk2 hakisan tanah yg dibawa lori.

ak bersabar.

preng3x...masih lagi 60km/jam.

kali ini cuba pula mengelak jalan berlubang.

dang!

masuk jugak =.="

terlanggar satu lubang yg xkurang juga hebat dalamnya.

aku mengeluh.

tkot2 tayar kempis.tetapi masih meneruskan perjalanan..

belum sempat hilang cuak langgar lubang,

muncul pula biawak melintas jalan.=.="

nasib baik ajal nya masih panjang.

aku masih berjaya mengelak.

perjalanan diteruskan dengan hujan yg masih lebat.

beg kain mula dibasahi.

lori yg td nya memotong aku, berjaya dipotong semula kerana aku berjaya menyelit dikala singgah di bulatan ke dua.

bye2 lori.ak doakan die selamat smp.wlopon kelajuan lori besar itu umpama masuk qualify race ntok F1.

perjalanan aku diakhiri dengan pelanggaran aku pada lopak air yg mana terpaksa juga ku lalui kerana ade kereta bersebelahan diriku.

xsempat nak elak.

aku selamat smp di seksyen tujuh dalam keadaan kering sbb memakai baju hujan.

thanx to baju hujan.tanpamu, diri ini akan pasti selsema sepanjang malam.

end of journey.

No comments: