Tuesday, September 7, 2010

Raya......~

aku xbalik kampung raya ni..maklum laa org xde kampung..sobsob..

akak n anak2 buah plak smbut raya kt mersing(umah mertua akak)..

disebabkan derang balik mlm raya nnt, diorg pon dtg lepak umah mak sementelah hubby akak keje mlm..

ntok merase meriah nye dgn kewujudan budak2 ni, aku berniat ntok bli bunga api n pasang pelita kt umah..

mak pon dari tahun lepas lagi nk pasang pelita tu..

tp xdapek2..

tahun ni, aku telah melunaskan hajat mak..huhu..



Sangkut kat pagor je...


sebelum iskandar terjaga...
tgk aa..bukan anak buah je yg main..mak2 budak skali join..

mase ni Iskandar, adik si faris still tdo..

ak g bli pelita, turpentine n bunga api tu lame sgt kot..smp penat depa tunggu aku..

akak aku kate, faris n iskandar duduk diam je dkt grill tunggu aku balik..

sampai iskandar tertido..

huhu..dengar kate gak budak2 nih..sbb td sblom pegi ak dh pesan dh,
jgn bg wan de pening pale..jgn buat nakal..kalo x, sume acik cancel..

kekekeke...bgus anak2 buah aii tau...

ni dh start main ni...



akak ak dukung je iskandar bawak keluar..mate dy ngah pejam lagi tu...

tp..lepas je tgk abg dy main bunga api..trus segar bugar..

layan laa gbr2 ni..xbpe cantik..maklumlaa kamera woman xpro..







Last skali, derang balik ke rumah...before balik faris berkata:
"ok esok ayish dtg lagi kite main lagi ye acik"

aku jeling smbil berkate di dalam ati..

"bnyak cntik muke kamu ye..bak laa duit baru acik bli kan,," huhu

ape2 pon..aku cube gak naikkan suasana nk raya tu wlopon aku cume budak bandar..

ntok malam ni, aku berjaya..dan aku gembira :)

No comments: