Friday, October 8, 2010

mencari sesuatu yg hakiki..

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." [Al-Baqarah:216 ]

Ayat di atas ak ase sume org dh mmg tau kn? saje je nk letak...ni ntok kesedaran diri sendiri jugak...
ak bukan nk kate ak ngah kecewa break off ke ape..ak just kadang2 terpikir di luar kotak.

what if he's not meant for me?

betul ke dy ni jodoh aku?
selalu gak benda ni berlegar dalam pale aku.
all i can say rite now..dy bukan seperti yg aku nak..

suke ke para wanita sekalian bila lelaki anda menghina anda begitu aje?
bukan sesekali..
tp setiap kali berbicara dengan nye...

sabar tuh ade batasnye..

tp kalau dh ari2 ckp aku wanita lembab mungkin ak akan benci ngan watak itu..
tp barangkali suatu yg ak benci tu lah yg akan jdi milik aku..


"Tidak ada suatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; dan barangsiapa yang beriman kepada Allah niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu." [At Taghaabun:11]

itu yg aku harapkan..dengan kesabaran, semoga Allah akan bgi petunjuk..
munkin ade hikmah...

mcm ade ak pernah dengar:

"memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita lebih
faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA
BERSAMA ALLAH."

Alhamdulillah..ak xrase nk nangis atau meratapi sume ni..ak dh bagi kate dua..if dy nk kn nikmat dunia, ak lepaskan dy ntok cari lain.muktamad.
ak xtau dy nye keputusan ape.sbb dy xjawab pape pon lepas tu..
untuk elakkan diri dari pk bukan2 dan menyalah kn takdir..aku cari hadis & firman Allah yg mampu menenangkan diri...
this one nice...

“Untuk meringankan kepedihan bala yang menimpa, hendak dikenal bahawa Allah-lah yang menurunkan bala itu. Dan yakinlah bahawa keputusan (takdir) Allah itu akan memberikan yang terbaik.”

ya...ayat terakhir: dan yakinlah bahawa keputusan(takdir) Allah itu mberikan yg terbaik..

kite xtau pe jadi akan datg..redha je laa..life must go on for anything ever happend in our life.

hey guess what?

i found out jugak ciri2 lelaki yg ptot ade kt semua laki..:) ntok jadi suami :)
Kuat agamanya
Baik akhlaknya
Tegas mempertahankan maruah
Amanah
Pemurah tetapi tidak boros
Tidak liar matanya
Terbatas pergaulan
Bertanggungjawab & setia
Tenang wajah


ok..aku xkate ciri laki idaman untuk aku mesti wajib ade mende ni..aku pon bukan wanita sempurna..

cukup lah laki tu ade agama..dan bleh bimbing aku...

oke out dulu...mls nk taip pnjang2..
dah lme xsbut ayat ni...
jom sebut ramai2 dan terapkan dlm hati :)

"Hasbiyallahu wakafa billahi wakiila."
"Cukuplah Allah bagiku dan hanya dia pelindung bagiku"

No comments: