Monday, December 13, 2010

Konvensyen Pemimpin Mahasiswa UiTM 2010

sepatutnya ngah praktikal..tp bile dapat jemputan untuk ke konvensyen ni, ana ape lagi..xmau ditolak2 lagi..hehe..

mane kan tidak..bleh dapat cuti senang2 je..then...konvensyen tu mesti dapat manfaat. xlupe jugak sijil yg bakal mmbantu mase cari kerja nanti, insyaAllah..

oke..konvensyen ni diadakan selama 5hari bermula 9di - 13dis 2010, yakni hari ana buat post ni..yaa..tenga hari tadi baru habis..

menarik juga intipati yg di berikan..semuanya berkaitan hak2 melayu, islam dan melayu, perlembagaan, ekonomi, sosial, dan paling utama politik.hahahaa..

ada jugak yg bosan..tp redah aje la kan..

pade ana, ceramah paling menarik adalah dari naib presiden PERKASA, prof madya DR. Asyraf Wajdi Dusuki. beliau sangat bersemangat memperjuangkan hak melayu. beliau kata, presiden PERKASA kalau bagi talk lagi hebat dari beliau. tp malangnye Ibrahim Ali tidak dibenarkan oleh doktor untuk bercakap kerana kesihatan yg tidak mengizinkan..lagi satu ana suke tntang Asyraf Wajdi ni, beliau nye bahasa arab sgt fluent! almaklum, beliau belaja islamic banking..mesti laa pengetahuan beliau sangat luas..

xde ape yg bleh ana nak kate lagi..penat juga otak terima input tentang politik, melayu dan semua ini..yg ana dapat adalah..ana ade tanggungjawab ana ntok jadi khalifah dan mempertahankan bangsa kita semua dari jatuh dan kehilangan hak ketuanan di bumi sendiri.ntah ape ana merepek ni kan? haha..

itu je laa kot laporan ntok konvensyen ni..

di bawah ni laa sebahagian gbr2 nye..btw, ana sorang je wanita wakil dari fakulti ana .yg lain ade dijemput tp mpunyai pelbagai alasan dan mereka cancel di saat akhir.




P/S: bile ana kate ana ade konvensyen sume org ingat ana dah konvo..adeiiii

No comments: