Wednesday, November 18, 2009

iKhtiAr~

Apabila kuimbas kehidupanku daku sedar
Ia bagai satu roda berputar
Turun naiknya dibaca dan dijangka
Banyak muka telah kutemu datang dan pergi
Ada lebih lama ada sehari
Ada masih ada juga ada yang telah pergi

Kekasih menjadi orang asing
Rakan karib buat kurungsing
Buat apa pening-pening
Kusakit hati denganmu
Tanpamu kutahu aku saja yang mampu

Menentu hala tuju
Membahagiakan diriku
Mewarnakan hidupku
Jangan sekali engkau sangka
Hidupku akan merana
Hidupku akan sukar
Kerana kau tiada aku tak gusar
Aku kan terus ikhtiar

Walaupun kau tiada aku tak gusar
Aku kan ikhtiar

Setinggi-tinggi bangunan megah cecah angkasa
Bisa runtuh dalam sekelip mata
Di mana saja boleh berlaku apa saja
Mungkinkah ini naluri manusia biasa
Mudah berjanji juga mudah lupa
Berdendam dan jatuh-menjatuh sesama kita

Musuh jadi teman sejati
Orang asing jadi kekasih
Buat apa bermuka-muka katakanlah saja
Di hatiku pasti ku saja yang ku perlu


Menentu hala tuju
Membahagiakan diriku
Mewarnakan hidupku
Jangan sekali engkau sangka
Hidupku akan merana
Hidupku akan sukar
Kerana kau tiada aku tak gusar
Aku kan ikhtiar

Benarkah wujud teman sejati?
Benarkah ada cinta nan suci
?
Jika ada buktikanlah
Kerana harapan tipisku hampir musnah

Pening-pening kusakit hati denganmu
Tanpamu kutahu ku saja yang mampu
Buat apa bermuka katakanlah saja
Aku kan terus ikhtiar

6 comments:

pakcik kordi said...

ieja!masa kite tgh ym,tiba2 intnt disconnct tiba2....cr2 blk nama ieja kt ym,tkde..apsal huh?huhu...sori...jom smbung ym semula!

pakcik kordi said...

ieja tk percaya pda cinta?

seroja jingga said...

ala alah pakcik kordi
sebuk enterprame..
pakcik ngorat dia ni ke..
sila jgn percaya kepada pakcik kordi.

tak percaya p[ad cinta?
cinta itu ujud!
akak dah puas bercinta,kawin pastu cerai..
dah lalui dah pahit maung sume..

hopefully kamu temui cinta yang di cari

ieja said...

pakcik..dh smyang lum?heh..sonok gak ym ngan pkcik nih..

seroja jingga: bkn xcaye langsung..btol laa tu...lum jupe yg seswai..klo siap bcerai, musti lagi perit..abg sye pon ade sorg dh kawen pastu bcerai...steady je akak eh?go go lah!!nk ym ngan akak gak..xde ym ke?

Anonymous said...

oo ada abg yg kawen pastu cerai tapi steady eh?? kalo yg tgh nak stanby cerai camne lak huhu

ieja said...

anonymous: lantak dy..sape suh kawen pastu nk cerai plak..suh dy pk sendiri..buwek!