Monday, March 29, 2010

Alhamdulillah.



“Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka.
Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya.
Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya.
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”


mak aku slalu pesan..bace ayat ni lepas solat..ibu angkat aku, bapak aku..segala bagai orang tua sentiase pesan..

korang mesti tau ayat ape ni..ni lah ayat Seribu Dinar..

aku letak translation sekali..kenape?

aku suke part "dan memberi rezeki kepadanya tanpa disangka2"

selalu aku terfikir..ape benda yg suprise akan dtg dlm hidup aku?

rezeki ape yg Dia nak bg dengan aku bertawakal pada Dia..

sesungguhnya, Dia memang maha Mengetahui lagi Maha berkuasa.

xsape leh nafikan..XDE SAPE!

hari ni ade something happend yg buat kan aku terfikir..

mungkin, ni lah salah satu rezeki dari Dia yg xdisangka2 tuu..

nak tau kisah aku hrini? jom~

cm biase, hujung minggu je aku balik umah n tlong parents aku meniaga..

hari ni hari ahad..

td aku dtg gerai lewat sket..

aku siap2 mandi n solat bru aku dtg..

mse nk msuk selekoh ke gerai, ade sebuah BMW menghalang motor aku..

ak brek emergency..ak btol2 hampir langgar kete tuu..

dlm hati aku panas jugak..yela..mentang2 kete besar, sukati mak bapak dy je nk benti tengah jalan sapa org kiri kanan dy..selebriti ke hape dy ni~

aku xtgk plak pemandu dy..sbb xnapak cermin gelap..

tp aku senyum laa kt driver tuu walaupon aku xnapak..

aku ni bleh dikate kan panas baran sbenanye..

ntah..hari ni aku malas nk marah2..

ak bleh plak senyum..cool je aku g gerai, tros masak chicken chop ade org order..

tengah syok2 masak, datang sorang customer..

dy order 5set chicken chop..

aku pandang la pas dgr dy kate nk 5set..yelaa kena laa kenal owner dy..kang dh siap xtau nk anta mane lak..

dy nak bungkus..

korang tau sape yg order?

Zainal Abidin Hassan..former football player kt mesia ni..

kalo korang xkenal, pepandai aa google cri sendiri..mls aku nk terangkan..haha..~!

sume terkejut..

yelah..sape lak yg gtau dy ciken chop ade kt sini..

pas dy datang lak, ramai lagi yg datang kt gerai tu..

korang tau laa market jd cmne kan kalo org dikenali dtg kt sesuatu tmpat tu..

abang aku senyum smp ke telinge..

kawan bapak aku yg selalu lepak gerai ponn terpinga2 tgk Zainal dtg beli chicken chop..

aku lak tuu yg msak..ehehehe..

ok ful stop di situ..

bile dy blah..aku tgk laa kete pe dy naik..upenye..

dy lah org yg menghalang aku nk msuk simpang td..

aku terfikir..

bile something yg buat kite marah/sedih/sakit hati terjadi, then kite terime ngan senyuman n acting cool, benda ni beri benefit kat kite..

n aku jugak terfikir ...nilah yg Allah maksudkan,rezeki itu, Dia akan bagi tanpa kite sangka..

aku dpt 2 pengajaran yg sgt ber erti dlm hidup..

aku ase gembire+terharu..

dalam aku bersedih kehilangan somebody yg aku syg, Dia lebih lg syg aku..terbukti..

sgt2 terbukti!

aku dpt rasakan kasih sayang Dia..

mmg btul..setiap benda yg terjadi, ade hikmahnye..

Dia mengetahui ape yg terbaik ntok kite..

Dia ajar aku menjadi hamba yg makin matang..

terima kasih Allah...

" Hasbiyallahu wakafaa billahi wakiila"
memadailah hanya Allah bagi diriku, dan hanya Allah tempat aku menyerahkan diriku.

No comments: